Dag 28, 4 oktober, Neihart

Om 7 uur worden we wakker en Jan zet eerst even de kachel aan. Een kwartiertje later staan we op en gaan meteen douchen. Daarna ontbijten. Het is behoorlijk mistig en volgens internet zou het hier vannacht -3 geweest zijn en nu, om kwart over 8, 1 graad boven nul. We gaan weer warmere oorden tegemoet. In Neihart zou het vanmiddag 17 graden moeten zijn.

We dumpen en vullen (op de plek, want full hookup, maar de slang van de riolering is altijd te kort) en om 8.56 uur bij 2 graden rijden we weg.

We moeten over de 191 want op de 89 kunnen we niet komen nu de noord uitgang van Yellowstone nog dicht is. Dit is ook een mooie weg, maar wel druk.
Door de mist zien we er niet veel van, maar later trekt hij wat op en zo'n 25 mijl voor Bozeman rijden we van het ene op het andere moment onder een strakblauwe hemel en schiet de temperatuur omhoog. De Gallatin River stroomt langs de weg en het ziet er erg mooi uit met de naaldbomen langs de kant en daaronder mooie rode struikjes.

Bij Bozeman tanken we voor $ 4,79 en dat blijkt een goede keuze, want we hebben ze daarna allleen maar duurder gezien.
In Livingston stoppen we even wat langer. Het is een leuk plaatsje en we kunnen makkelijk parkeren. We lopen een half uurtje rond en genieten van de historische gebouwen, een aantal met leuke neonreclames. Het oude treinstation is helemaal gerestaureerd en verbouwd tot museum, wat nu closed for the season is.

Geen idee wie Brutus was, maar het ziet er leuk uit

We vervolgen de 89 die na Livingston een stuk rustiger wordt. Het landschap verandert ook. We rijden tussen de glooiende velden door met af en toe een dorp, ranches en dan weer meer bos.

Comical Peak

Bij een historic marker van de Shields River Valley stoppen we voor de lunch. De camper staat enorm scheef en het lijkt wel of je op een schip loopt. Met de deur open sta ik in het zonnetje eieren te bakken voor Jan. In de verte zien we de Crazy Mountains met als hoogste punt Comical Peak. Wij vinden hem niet zo komisch, eerder mooi.

Voordat we wegrijden controleer ik de verlichting nog even. Vanmorgen op de camping deed alles het, maar nu niet meer. Zelfde probleem. Echt een contactje, maar wel storend. Er is nu niks aan te doen in the middle of nowhere, maar we zijn hier ook vrijwel alleen en hoeven bijna alleen nog maar rechtdoor. Op de camping zal Jan straks nog even kijken.

Vlak voor Neihart gaan we weer wat omhoog en de bossen in en dan zakt de temperatuur van 19 naar 15 graden. Dat is jammer.

Gelukkig vinden we deze camping wel zonder problemen en plek 5 ziet er uitstekend uit, dus die kiezen we. Recht achteruit erin en hij staat meteen goed. Dan wandelen we even naar de ingang en doen het kampgeld in de enveloppe. Met een trui aan zit ik nu buiten te schrijven en dat is uitstekend te doen. Er is wel zon, maar niet bij de picknicktafel nu. Ik ben nog aan het denken of ik een campingstoeltje pak.
Het is nu 10 voor 4. We waren vergeten vlees te ontdooien en we hebben in deze premium camper geen magnetron. Hadden we zonder stroom of generator ook niks aan gehad, maar dat terzijde. We leggen het in het zonnetje en later blijkt dat het prima gewerkt heeft.
Jan heeft even onder de auto gelegen, wat gefrutseld met de stekker en nu doet hij het weer, maar ik ben bang dat het weer een tijdelijk geheel is, al zegt Jan dat ik meer vertrouwen in hem moet hebben en achteraf blijkt dat hij daar gelijk in had.
Toch de stoeltjes maar gepakt en heerlijk nog in de zon gezeten, met het vlees erbij, tot 10 over half 5. Er was toen nog wel zon, maar minder warm en Jan was naar binnen gegaan en zat de administratie bij te werken, dus ook minder gezellig, hoewel ik in mijn boek verdiept was.

De enige paddenstoelen die we de hele vakantie gezien hebben

Voor het eten gaat er een dode koe op de bbq die Jan aanvult met takjes en dennenappels voor extra aroma en dat lukt, want het is erg lekker. Aardappelsalade en gemengde sla erbij.

We kletsen en filosoferen gezellig voor en na de afwas, totdat er nog precies genoeg tijd over is voor een aflevering van CPD en dan staat er aan het eind: to be continued. Grrr 😠